SQUAD, 's werelds eerste Zonne- Stadsauto komt eraan. De ultieme oplossing voor gedeelde mobiliteit | MaaS-programma | Dutch Mobility Innovations

home "»" Community's "»" MaaS-programma "»" artikelen "»" SQUAD, 's werelds eerste Zonne- Stadsauto komt eraan. De ultieme oplossing voor gedeelde mobiliteit
MaaS-programma

Verlaat Community:

Weet je zeker dat je je lidmaatschap wilt verwijderen van

Word lid van deze Community:

Lid worden van deze community?

Navigatie-item bewerken

Vereist De naam die in de navigatie van de Community verschijnt.
Vereist
Vereist De url kan verwijzen naar een interne of externe webpagina.

Nog geen lid?Registreer je Nu
SQUAD, 's werelds eerste Zonne- Stadsauto komt eraan.  De ultieme oplossing voor gedeelde mobiliteit

0 (0stemmen)

Eenvoudig te delen

Wat maakt de SQUAD gemakkelijk te delen? Het draait allemaal om toegang, energie, ruimte en connectiviteit. De tweezitter is gemakkelijk toegankelijk en te bedienen. Hij laadt automatisch op in zonlicht en bevat verwisselbare batterijen. Het compacte formaat helpt om snel door de stad te navigeren en gemakkelijk overal te parkeren. Het robuuste ontwerp maakt hem veilig en stabiel. Essentiële voertuiggegevens zijn 24/7 beschikbaar voor de wagenparkbeheerder middels een mobiele app-verbinding.

Robert Hoevers, CEO van Squad Mobility: “Het opgeladen houden van een free-floating deel vloot is een van de belangrijkste operationele kosten van een EV deelplatform operator. Het automatisch, draadloos en gratis opladen op zonne-energie is natuurlijk een prachtige oplossing.” “Bovendien houden steden van opladen via zonne-energie, omdat dit een duurzame energiebron is. Het vermindert de belasting van de lokale laadinfrastructuur en de energievraag.” “Steden zijn op zoek naar emissievrije mobiliteitsoplossingen met een kleine voetafdruk. We hebben beide bereikt. Het energieverbruik per persoon is lager dan dat van het openbaar vervoer en een ruimte voetafdruk per persoon is vergelijkbaar met die van een fiets. En dat alles met de flexibiliteit van persoonlijk vervoer en het comfort van een auto”.

Slimme oplossingen

Bovenop een bereik van 100 km door de verwisselbare batterijen, levert het automatisch opladen op zonne-energie tot extra 20 km per dag. Aangezien de gemiddelde persoon in dit LEV-segment 12 km per dag rijdt, is dit op de meeste dagen voldoende. Drie SQUADS passen comfortabel op één parkeerplaats. Het aluminium buizenframe, crash structuur en de rolkooi garanderen een hoge veiligheid. De banden fungeren als bumpers om de carrosserie te beschermen. Sensoren maken diagnose op afstand mogelijk, bijv. bedrijfstoestand, laadniveaus, bandenspanning, locatie, enz.

Duurzaam en betaalbaar

SQUAD is ontworpen om bestand te zijn tegen de slijtage van zwaar gebruik. Zowel interieur als exterieur zijn eenvoudig te reinigen, kapotte onderdelen zijn eenvoudig te vervangen. Waar mogelijk worden gerecyclede materialen gebruikt. De stuklijst en constructie zijn geoptimaliseerd, waardoor de SQUAD betaalbaar is en een lage CAPEX en OPEX voor gedeelde operators gegarandeerd wordt.

Verwisselbare batterijen en Battery Fleet Management System

Naast opladen via zonne-energie beschikt de SQUAD over verwisselbare en draagbare batterijen. Batterijen kunnen worden verwisseld wanneer voertuigen snel moeten worden opgeladen. Batterijstatus en de toestand van het voertuig, evenals vele andere parameters zoals maximale ontladingssnelheid, celtemperatuur en misbruik indicatoren zoals waterschade of overmatige G-krachten worden gecontroleerd en zijn beschikbaar voor de operator. Squad biedt wagenparkbeheerders een slim laad- en wisselstation voor reservebatterijen aan. Andere oplaadmogelijkheden zijn opladen via een gewoon stopcontact en DC-laden rechtstreeks vanaf lokaal geïnstalleerde zonnepanelen.

Diagnose op afstand, onderhoud, besturing, camera's

Informatie staat centraal, gebruikers willen weten waar de voertuigen zijn en wat de laadstatus is. We bieden aanvullende informatie over de staat van gebruik, bandenspanning, hoe schoon de Squad is, schade, enz. Operators hebben alle relevante informatie over de staat van de vloot nodig om het onderhoud zo efficiënt mogelijk te plannen. We zullen de Squads uitrusten met camera's om de staat van de voertuigen en hun positie in de openbare ruimte, het gebruik door de klant en de oorzaak van ongevallen te controleren. Klanten zijn over het algemeen veel voorzichtiger wanneer de voertuigen zijn uitgerust met camera's. Ze kunnen zo ook de operator direct om hulp vragen als dat nodig is. Tot slot bieden camera's de mogelijkheid om het voertuig op afstand te bedienen door de operator, bijvoorbeeld wanneer het voertuig verkeerd geparkeerd staat of een uitgang blokkeert. Chris Klok (Chief of Design): “Met bediening of afstand houden we bij het ontwerp rekening met extra mogelijkheden, zoals het toepassen van bediening op afstand van de besturing en de mogelijkheid om data van de CAN-bus naar de operator en terug op een veilige manier door te sturen." "Op de langere termijn zien we het gebruik van autonome technologie om het wagenpark in de stad te besturen, bijvoorbeeld om voertuigen terug te brengen naar plaatsen met een hoge vraag of meer zon om op te laden."

De SQUAD Solar City Car is beschikbaar voor pre-order op onze website. Sharing operators worden uitgenodigd om contact op te nemen met Squad Mobility voor op maat gemaakte ontwerpen en aanbiedingen.