Bezig met laden...

Stap jij in een zelfrijdende auto? | Slim Onderweg

home "»" Community's "»" Slim Onderweg "»" forum "»" Algemeen "»" Stap jij in een zelfrijdende auto?
Slim Onderweg

Verlaat Community:

Weet je zeker dat je je lidmaatschap wilt verwijderen van

Word lid van deze Community:

Lid worden van deze community?

Navigatie-item bewerken

Vereist De naam die in de navigatie van de Community verschijnt.
Vereist
Vereist
Vereist De url kan verwijzen naar een interne of externe webpagina.

Login als je wilt volgen, delen of deelnemen in deze Community.
Nog geen lid?Registreer je Nu
Geplaatst in: Algemeen

Stap jij in een zelfrijdende auto?

Abonneren op RSS
  • Uit onderzoek blijkt dat het merendeel van de Nederlanders liever niet in een volledig zelfrijdende auto zouden willen rijden. Dit vanwege het gebrek aan vertrouwen en de wens om de controle te houden. De meeste Nederlanders willen zelf de controle houden en vertrouwen nog niet (voldoende) op zelfrijdende voertuigen. Ze voelen zich het meest op hun gemak in een auto met beperkte assistentie, zoals cruise control en lane assist.

Wat zou er volgens jou moeten gebeuren voordat het vertrouwen in zelfrijdend vervoer er wel is? Ik ben benieuwd! 

• Belangrijkste voor mij is dat het aantoonbaar veilig moet zijn. Met andere woorden: ik zou willen dat fabrikanten verantwoordelijkheid nemen (bijvoorbeeld op het gebied van aansprakelijkheid) voor de systemen die ze op de weg brengen. Dat is nu niet het geval. De bestuurder draagt nog de verantwoordelijkheid voor het gebruik van de systemen (en moet op tijd ingrijpen als deze falen). In dat geval vetrouw ik ook liever op mijn eigen stuurmanskunsten! De discussie gaat wat mij betreft dus niet zozeer over het loslaten van de controle, maar vooral over betrouwbaarheid, aansprakelijkheid en vertrouwen. We stappen immers ook gewoon in de trein of het vliegtuig (met een bestuurder die we niet zien en zonder zelf controle te hebben).

Pagina 1 van 1 (2 items)