Bezig met laden...

Welk ADAS-systeem is volgens jou onmisbaar? | Slim Onderweg

home "»" Community's "»" Slim Onderweg "»" forum "»" Algemeen "»" Welk ADAS-systeem is volgens jou onmisbaar?
Slim Onderweg

Verlaat Community:

Weet je zeker dat je je lidmaatschap wilt verwijderen van

Word lid van deze Community:

Lid worden van deze community?

Navigatie-item bewerken

Vereist De naam die in de navigatie van de Community verschijnt.
Vereist
Vereist
Vereist De url kan verwijzen naar een interne of externe webpagina.

Login als je wilt volgen, delen of deelnemen in deze Community.
Nog geen lid?Registreer je Nu
Geplaatst in: Algemeen

Welk ADAS-systeem is volgens jou onmisbaar?

Abonneren op RSS
  • Ruim 25% van de Nederlanders zegt niet meer zonder parkeersensoren te kunnen, zo blijkt uit onderzoek van AllSecur. Maar er zijn nog meer ADAS-systemen waar we tegenwoordig amper meer zonder kunnen, zoals adaptive cruise control, een automatisch noodremsysteem of parkeercamera. Welk ADAS-systeem zou jij absoluut niet willen missen? 

• Parkeersensoren staan bij mij ook hoog genoteerd. Daarnaast maak ik vooral veel gebruik van adaptive cruise control, zeker omdat ik vaak tussen Utrecht en Amsterdam heen en weer pendel over de A2, met 15km aan trajectcontrole. Parkeercamera vind ik vooral handig om te zien of er zich bij het uitparkeren geen fietser of voetganger (en vooral: geen kind) achter de auto bevindt. Voor (achteruit) inparkeren blijf ik die tricky vinden, het beeld geeft mij minder zekerheid dan de parkeersensoren en de buitenspiegels.
  • Voor mij is adaptive cruise control écht een uitvinding! Mijn schoonfamilie woont in Frankrijk en tijdens de lange reis zorgt dit voor een hoop rust in de auto. Hetzelfde geldt voor filerijden. Mijn Volkswagen Passat (automaat) doet dit voor mij nu. Parkeersensoren zijn bij mij al zo ingeburgerd dat ik me bijna niet meer kan voorstellen hoe het was zonder...
  • Parkeersensoren zijn inderdaad onmisbaar tegenwoordig. In mijn huidige auto heb ik ook een camera en ik moet zeggen, daar ben ik ook heel content mee. Het geeft beter zicht en je kan tot op de millimeter bepalen hoeveel ruimte je nog hebt.
    Daarnaast vind ik rijstrookondersteuning erg prettig. In mijn auto reageert het niet te agressief, maar helpt me wel om licht te corrigeren als het nodig is. 

Ik heb zelf geen Adaptive Cruise Control, maar er wel eens mee gereden. Persoonlijk vind ik dat zelf niet zo prettig. Je gaat dan snel ongemerkt zachter rijder en dan vind ik niet prettig. Ik wil toch een mate van eigen initiatief bij het sturen houden. Dat houdt mij ook scherp en bij de les. En wat de veiligheid betreft, daarvoor heb ik noodremsysteem, rijstrookondersteuning en vermoeidheidsherkenning om mij scherp te houden.   

Pagina 1 van 1 (4 items)